Helg igen då :D

I lördags var det tackfest på Bryggare med mat och lekar. Jag och några till körde Twister, alltid lika kul! Efter det var det Laserdome. Hade aldrig provat innan men det var ju jättekul! Vi körde två omgångar och tur var väl det för första omgången kom jag näst sist, andra gången på plats 14 av 20. Efter det gick jag hem eftersom jag var trött från de föregående dagarna och jag skulle upp tidigt på söndagmorgonen för att sjunga i kyrkan.

Söndagslunchen blev våfflor med gräddfil, rödlök och rom. Så himla gott!

På måndagen hade jag gått och blivit hes vilket resulterade i att jag fick strunta i radioinspelningen vi hade med kören. Jag som hade tänkt komma igång med träningen igen nu när det är en lugnare vecka, det kan jag ju glömma. Idag började jag också nysa en massa vilket brukar betyda att jag har en förkylning på gång. Får väl se till att vila ordentligt istället då.


Fick veta att det är chokladbollens dag idag, och jag är såklart inte sen att haka på traditionen. Med lite te till för min stackars hals blir det alldeles underbart gott.



Idag har jag redovisat min kiosk med bra kritik. Vi delades in i grupper efter geografisk placering och när alla i gruppen redovisat fick gruppen gå ut i korridoren medan de som var kvar i klassrummet röstade om vilken kiosk som var bäst. Jag fick flest röster i min grupp, 17 av 33! Som pris fick jag någon bok som jag inte tittat närmare på än. Kul i alla fall. Bilden är på en av fasaderna av min lilla modell som jag byggt upp.



Jag har börjat förbereda grisarna inför sommaren med att ge dem lite gräs varje dag. Igår fick de kirskål, en favorit, och idag blev det klöver och de verkar mer än nöjda.



Nu har jag haft mitt schemalagda för den här veckan och tar därmed en välförtjänt helg. Den kommer innebära en del plugg men också sovmornar (?) och tillfriskning. Men först ska jag bädda ner mig en stund, läsa min bok och äta chokladbollar!


Kommentarer
Postat av: Loppan

Du är värd lite ledighet!

2010-05-11 @ 21:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0