Veterinärdag

Idag har varit en låång dag. Den började med att jag vaknade klockan 10, jätteskönt att få sova ut. Men när jag kommer ut i köket står bara Lakrits med tassarna på gallret som vanligt och väntar på mat. Max gjorde inga försök att röra sig så jag puttade lite på honom för att få honom att äta lite i alla fall. Men efter ett antal försök att få honom att äta och röra på sig blir jag orolig och ringer först mamma, sen veterinären. De tycker jag ska komma in akut vilket betyder att jag måste få låna en bil. Efter lite krångel får jag låna en bil och blir hämtad för att hämta bilen. Tack för det, fina vänner!

Under tiden väntade jag också på Emma som jag skulle plugga med egentligen men med ändrade planer åkte hon istället hem till mig och följde med mig till veterinären. Väl där fick jag komma in ganska snabbt men själva besöket tog ungefär två timmar med en hel del väntetid mellan undersökning, klämmande, feber-, tand- och rörelsekontroll, röntgen, spruta och sondmatning. Med mig hem fick jag specialmat för att sondmata med sex gånger om dagen, smärtstillande, en trött Max, en söndergråten Anna och en tunnare plånbok. Han ser i alla fall piggare ut mellan varven men är fortfarande inte den Max han brukar vara.



Emma var tyvärr tvungen att åka sen så efter att ha sondmatat första gången så kollade jag på Så ska det låta och Talang. Tråkigt att det alltid är sångare som går vidare till final. I dagens program fanns inte mindre än två jättebra nummer men inget gick vidare.


Double G, inte det numret som var med idag.


Twisted feet, inte det numret som var med idag.

Nu är även sondmatning nummer två fixad och sängen väntar. Man blir så sjukt trött av att gråta mycket..! God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0